Ekonomi

Hospitality 360 Luaskan Portfolio Pengurusan Hotel

 

KUALA LUMPUR 5 Dis – Hospitality 360 Sdn Bhd (H360), syarikat pengurusan dan perunding hotel Malaysia, memeterai perkongsian strategik dengan Wyndham Hotels and Resorts (Wyndham) untuk mengembangkan portfolio hotel, resort dan pangsapuri servis di seluruh Malaysia.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Hospitality 360 Sdn Bhd, Datuk Indera Naresh Mohan berkata, di bawah syarat perjanjian perkongsian, H360 akan membuka sekurang-kurangnya 15 hotel yang ditandatangani sebagai francais di bawah pelbagai jenama milik Wyndham dalam tempoh enam tahun akan datang

Untuk menandakan perkongsian hebat ini, terdapat beberapa Memorandum Persefahaman (MoU) dan perjanjian untuk H360 untuk menguruskan, di bawah pelbagai jenama Wyndham, 4 hotel dan pangsapuri perkhidmatan mewah di Sabah.

Selain MoU ditandatangani antara Wyndham dan pemaju hartanah hotel, iaitu Jesselton Newcity Development Sdn. Bhd; dan Sumbangan Aru KK Sdn. Bhd; untuk hartanah yang seterusnya akan diuruskan sebagai jenama Wyndham Grand, Dolce by Wyndham dan Ramada by Wyndham.


Pembinaan hotel ini, berjumlah lebih 2000 bilik akan dimulakan secara berperingkat mulai 2023 dan dijangka siap menjelang 2027.

“Sebagai tambahan kepada perancangan pemeteraian hari ini, H360 melalui perkongsian strategik yang baru diumumkan dengan Wyndham juga mempunyai hartanah hotel lain dalam perancangan. Ia adalah hartanah utama masa depan kami, Wyndham Grand TRX KL dengan lebih daripada 190 bilik, dibangunkan oleh Core Precious Development Sdn Bhd di mana pembinaan sedang dijalankan dan dijangka siap menjelang suku keempat 2023 dan Ramada yang baru dibina oleh Wyndham The Straits Johor Bahru dengan lebih 190 bilik yang akan beroperasi menjelang suku pertama 2023,” katanya di sini hari ini.

Naresh Mohan menambah, projek
dalam pembinaan ialah projek pangsapuri perkhidmatan mewah 85 bilik Isola KLCC, dibangunkan oleh OCR Berhad, 152 bilik Shahzan Kuantan di Pahang, 204 bilik Trinidad Suites Puteri Harbour di Johor dan tiga lagi hartanah iaitu 88 bilik Lisbon Melaka, 158 bilik Trigo Kuala Lumpur, dan 90 bilik Shahzan Frasers Hill semuanya dijangka menandatangani jenama Koleksi Tanda Dagangan Wyndham.

Memandang ke hadapan dan melalui pelbagai perjanjian, kami menyasarkan untuk mencapai portfolio kira-kira 5000 bilik di seluruh Malaysia menjelang 2027.

“Ini adalah masa yang mengujakan bagi kami kerana kami mengembangkan portfolio pengurusan hotel kami ke lebih banyak lokasi di seluruh negara. Hartanah yang akan kami uruskan disasarkan pada segmen pasaran yang berbeza, daripada pengembara masa lapang dan keluarga kepada pengembara perniagaan. Kami tidak sabar-sabar untuk bekerjasama dengan Wyndham untuk memastikan semua tetamu kami mendapat pengalaman penuh dan holistik di hartanah terurus kami,” katanya.

(Visited 20 times, 1 visits today)

Show More

Related Articles

Back to top button